Uluslararası Multidisipliner Kongre, Gaziantep, Turkey, 26 - 27 April 2019, pp.44
Bu çalışmanın amacı, zaman temalı disiplinlerarası öğretim yaklaşımlarına uygun etkinlik
temelli öğretimin İlkokulda öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir.
Matematik, Hayat Bilgisi ve Türkçe dersi öğretim programlarında yer alan ilkokul 3. Sınıf
düzeyinde kazanımlar esas alınarak uzman bir sınıf öğretmeni tarafından hazırlanmıştır.
Etkinlikler üç uzman tarafından gözden geçirilerek uygulama öncesi son hali verilmiştir.
Araştırma 2018-2019 öğretim yılı ikinci döneminde Gaziantep’te bir devlet ilkokulu 3.
sınıfında uygulanmıştır. Uygulama öncesinde sınıf öğretmeni ile disiplinlerarası anlayışla
geliştirilen etkinlikler ve ders planı ile ilgili bilgi verilmiş ve dokümanlar paylaşılmıştır.
Araştırma, doküman analizi ve görüşme ile nitel bir çalışmadır. Uygulama öncesi ve
sonrasında araştırmacılar tarafından geliştirilen zaman temalı hikâye ve bu hikâyeye bağlı beş
soru ile öğrenci yanıtları üç uzman tarafından bağımsız olarak içerik analizi ile incelenmiştir.
Ayrıca uygulama sonrasında, bir öğretmen ve üç öğrenciyle görüşme gerçekleştirilmiştir.
Uygulama sonrası görüşmelerde; disiplinlerarası etkinliklerin, öğrencilerin geneli tarafından
beğenildiği ve öğrencileri daha aktif kıldığı, doküman incelemesinde; öğrencilerin uygulama
öncesi metne verdikleri cevaplarla sonrasında verdiği cevaplar arasında öğrenci akademik
başarısı açısından olumlu yönde bir değişim olduğu görülmüştür. İlkokul seviyesinde
disiplinlerarası temaların belirlenmesi ve temalara yönelik etkinliklerin geliştirilmesi öneriler
arasındadır.
Anahtar Kelimeler: Disiplinlerarası Öğretim, Zaman, İlkokul Öğretim Programı