in: Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Teori ve Araştırmalar II Cilt 1, Prof. Dr. Serdar Öztürk, Editor, Gece Kitaplığı, Ankara, pp.583-606, 2020
Turizmin gelişme gösterdiği birçok ülkede gastronomik ürünlerden
elde edilen gelirlerin turizm gelirleri içindeki payının yüzde 30 düzeylerinde olduğu gözlemlenmiştir (Durlu ve Can, 2012: 30). Gastronomi turizmi
ve gastronomik ürünlerin Türkiye’nin sahip olduğu turistik ürünler arasında da yer alması ve bu doğrultuda ürün çeşitlendirmesinin sağlanması,
hem ekonomik katma değer açısından hem de Türkiye’ye yönelik turistik
talebin artması yönünde katkı sağlayacaktır. Durlu ve Can (2012), Barselona’da destinasyon pazarlaması ve turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında
yıl içinde 500 civarında gastronomik ürünler ile ilgili faaliyetlerin yapıldığını belirtmektedirler.