Atıf İçin Kopyala
Özmen Z. K. , Çakmak N., Sırtlan K., Ayhan M.
4. Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresi, Konya, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017
-
Basıldığı Şehir:
Konya
-
Basıldığı Ülke:
Türkiye
Özet
Bu
araştırmada, göç konusunu ele alan filmlerde çocukların yaşadığı sorunların
hangi boyutlarda ele alındığını ve seyirciye nasıl yansıtıldığını ortaya koymak
amaçlanmıştır. Kendileri ya da aileleri göç eden çocuklar pek çok sorunla
karşılaşmaktadır. Bu çocukları ihmal etmek kısa vadede göç eden çocuklara, uzun
vadede yaşadıkları topluma zarar verir. Araştırmada göçün toplum ve aile
üzerindeki etkisi çarpıcı bir şekilde yansıtıldığı görülmüştür. Bu bağlamda
özellikle göç alan toplumdaki bireylerin, göçmenlerin yaşadığı sorunların
farkında olabilmeleri için filmlerden yararlanılması gerektiği düşünülmektedir.
Filmlerde çocukların eğitimi konusuna çok fazla yer verilmediği görülmüştür. Eğitimde,
göç eden çocukların karşılaştığı en önemli sorun dil farklılığıdır. Dil
farklılığı nedeniyle öğretmenler çocuklarla iletişime geçememekte ayrıca çocukların
akranları ile de ilişimleri sınırlı kalmaktadır. Bu çocuklar sınıfta yalnız
kalmakta, yaşadıkları sorunları öğretmenlere aktarma imkânı bulamamaktadır.
Bu
araştırmada, göç konusunu ele alan filmlerde çocukların yaşadığı sorunların
hangi boyutlarda ele alındığını ve seyirciye nasıl yansıtıldığını ortaya koymak
amaçlanmıştır. Kendileri ya da aileleri göç eden çocuklar pek çok sorunla
karşılaşmaktadır. Bu çocukları ihmal etmek kısa vadede göç eden çocuklara, uzun
vadede yaşadıkları topluma zarar verir. Araştırmada göçün toplum ve aile
üzerindeki etkisi çarpıcı bir şekilde yansıtıldığı görülmüştür. Bu bağlamda
özellikle göç alan toplumdaki bireylerin, göçmenlerin yaşadığı sorunların
farkında olabilmeleri için filmlerden yararlanılması gerektiği düşünülmektedir.
Filmlerde çocukların eğitimi konusuna çok fazla yer verilmediği görülmüştür. Eğitimde,
göç eden çocukların karşılaştığı en önemli sorun dil farklılığıdır. Dil
farklılığı nedeniyle öğretmenler çocuklarla iletişime geçememekte ayrıca çocukların
akranları ile de ilişimleri sınırlı kalmaktadır. Bu çocuklar sınıfta yalnız
kalmakta, yaşadıkları sorunları öğretmenlere aktarma imkânı bulamamaktadır.Bu
araştırmada, göç konusunu ele alan filmlerde çocukların yaşadığı sorunların
hangi boyutlarda ele alındığını ve seyirciye nasıl yansıtıldığını ortaya koymak
amaçlanmıştır. Kendileri ya da aileleri göç eden çocuklar pek çok sorunla
karşılaşmaktadır. Bu çocukları ihmal etmek kısa vadede göç eden çocuklara, uzun
vadede yaşadıkları topluma zarar verir. Araştırmada göçün toplum ve aile
üzerindeki etkisi çarpıcı bir şekilde yansıtıldığı görülmüştür. Bu bağlamda
özellikle göç alan toplumdaki bireylerin, göçmenlerin yaşadığı sorunların
farkında olabilmeleri için filmlerden yararlanılması gerektiği düşünülmektedir.
Filmlerde çocukların eğitimi konusuna çok fazla yer verilmediği görülmüştür. Eğitimde,
göç eden çocukların karşılaştığı en önemli sorun dil farklılığıdır. Dil
farklılığı nedeniyle öğretmenler çocuklarla iletişime geçememekte ayrıca çocukların
akranları ile de ilişimleri sınırlı kalmaktadır. Bu çocuklar sınıfta yalnız
kalmakta, yaşadıkları sorunları öğretmenlere aktarma imkânı bulamamaktadır.Bu
araştırmada, göç konusunu ele alan filmlerde çocukların yaşadığı sorunların
hangi boyutlarda ele alındığını ve seyirciye nasıl yansıtıldığını ortaya koymak
amaçlanmıştır. Kendileri ya da aileleri göç eden çocuklar pek çok sorunla
karşılaşmaktadır. Bu çocukları ihmal etmek kısa vadede göç eden çocuklara, uzun
vadede yaşadıkları topluma zarar verir. Araştırmada göçün toplum ve aile
üzerindeki etkisi çarpıcı bir şekilde yansıtıldığı görülmüştür. Bu bağlamda
özellikle göç alan toplumdaki bireylerin, göçmenlerin yaşadığı sorunların
farkında olabilmeleri için filmlerden yararlanılması gerektiği düşünülmektedir.
Filmlerde çocukların eğitimi konusuna çok fazla yer verilmediği görülmüştür. Eğitimde,
göç eden çocukların karşılaştığı en önemli sorun dil farklılığıdır. Dil
farklılığı nedeniyle öğretmenler çocuklarla iletişime geçememekte ayrıca çocukların
akranları ile de ilişimleri sınırlı kalmaktadır. Bu çocuklar sınıfta yalnız
kalmakta, yaşadıkları sorunları öğretmenlere aktarma imkânı bulamamaktadır./-4#&!08@>1+*---""E"!"01*5-+"&40&&*-"&@
2*-#"0""&0&&&(5&"&#&"0&&&*#+*!+!1"!&4#&
0"0""@>101*5-+"D+1*+*-"+4&"4!+#0&/-1*5-+"&
!"#!++&(00@>101*5-+"8-,-(0040&+"&#*D"-!,
(34#&!0@>1B#*D"-!("B,0+#+1D&5&24+"0&#&"0&&
@>B"!B4#B/-2"!0>,""+"@>1"#*D"-!0+2"8@>1!"40&&
*-"&'+&0*"2"!"1E"!"0"&"!&@+#0B4BB"!+#0
F"!"01*5-+"&#!+*--1*+',"("!0@>B"!B4#B#!08
@>101*5-+"&+4&"4#&&>!"*-0"'+"&"&&0&"'+"&"&&0"
>#!"1*5-+"""#4!@1!!+#&51*5-+"&+"&"0"4!"
&&"& +"!+#0& /- 1*5-+" &&'# "&, +"!+#8 40&+"& *-"&
>#!"+#!!+Q&2-"!!+#0&