Ebelik ve Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Okul-Hastane İşbirliği ile İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi


Gümral N., COŞAR ÇETİN F.

SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ DERGİSİ, cilt.13, ss.21-24, 2006 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Cilt numarası: 13 Konu: 3
  • Basım Tarihi: 2006
  • Dergi Adı: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ DERGİSİ
  • Sayfa Sayıları: ss.21-24

Özet

Özet
Amaç: Bu çalýþma, Klinik Sahada Entegre Uygulamalar (KSEU) dersi alan Ebelik ve Hemþirelik son sýnýf
öðrencilerin (intörn) Okul-Hastane Ýþbirliði (OHÝ) ile ilgili görüþlerini deðerlendirmek amacýyla yapýlmýþtýr.
Gereç-Yöntem: Araþtýrma, tanýmlayýcý olarak planlanmýþtýr. Araþtýrmacý tarafýndan ilgili literatürler incelenerek
hazýrlanan 27 soruluk anket formu, SDÜ Isparta Saðlýk Yüksek Okulu 2003-2004 yýlý Ebelik ve Hemþirelik
Bölümü 4.sýnýfta okuyan, KSEU dersinin stajýný OHÝ kapsamýnda SDÜ Týp Fakültesi Araþtýrma ve Uygulama
Hastaneleri’nde yapmakta olan 84 öðrenciye uygulanmýþtýr. OHݒnin özgüvenlerini etkileme durumu,
mezun olduktan sonra hangi görev biriminde yer almak istedikleri ve bu görevi almaya hazýr olup olmadýklarý,
KSEU sürecinde uygulama alanlarýnýn yeterli olma durumu ve bu süreçten mezun olmanýn fark oluþturup
oluþturmayacaðý deðerlendirilmiþtir. Bulgular ve Sonuç: OHÝ uygulamasý öðrencilerin özgüvenini olumlu
yönde etkilemiþtir. Öðrencilerin %56’sý mezuniyet sonrasý ebe/hemþire olarak çalýþmak istediklerini ifade
etmiþlerdir. KSEU sürecinde kendilerine olan özgüvenlerinin artmýþ olmasý, vaka çeþitliliði ve hastanenin
birçok servisinde staj yapmýþ olmalarý kendilerini görev almaya hazýr hissetmelerinde etkili olmuþtur. Ebelik
Bölümü için doðum stajýnýn yetersiz olduðunu sadece ebelik bölümü öðrencileri söylemiþlerdir. Yine
öðrencilerin tamamý KSEU sürecinden mezun bir ebe/hemþire ile bu süreçten geçmemiþ bir ebe/hemþire
arasýnda fark olacaðýný ifade etmiþlerdir. Bu sonuçlar, KSEU sürecinin öðrenci üzerinde olumlu kazançlar
saðladýðýný göstermekte olup OHݒnin önemini ve gerekliliðini ortaya koymaktadýr.
Anahtar kelimeler: Okul, hastane, iþbirlik.
Evaluation of the opinions of the midwifery and nursing senior (intern) students about the School-Hospital
Cooperation
Aim: This study aims to evaluate the opinions of the midwifery and nursing senior (intern) students who
take Integrated Practice in Clinical Area (IPCA) course about the School-Hospital Cooperation (SHC).
Material and Method: The research was planned to be of a descriptive nature. A survey was conducted on
84 senior students who were studying in Suleyman Demirel University, School of Health, Department of
Midwifery and Nursing in the year 2003-2004 and who were performing their IPCA course internship within
the framework of SHC in Suleyman Demirel University Hospital, Faculty of Medecine.
The evaluation was made according to the criteria cited as follows. The effect of SHC on the self-confidence
of the students and their choice of department in which they wanted to work after the graduation, whether
they were ready for their duty in this department, whether practicing fields were sufficient during IPCA
period, and whether the graduation through this period would make a difference or not.
Results and Conclusion: CSH programme was effected possitively the self-reliance of the students. Students
self-confidence has to be increased by themselves in IPCA period, kinds of case and whose had a training
period in lots of hospital service, those are effectived to feel ready on duty. Only midwifery students has
said that obstetrics intership was not enough for midwifery department. All students have said that there
will be differences between who was completing/graduated of IPCA period or not and when midwife/nurse
passed this period its better then others for lonely work. These results explaned that importance of CSH,
and the period of IPCA showing advantages over these students.
Keywords: School, hospital, collaberation