Milli Eğitim, vol.50, no.231, pp.67-90, 2021 (Other Refereed National Journals)
Bu çalışmanın amacı; ilkokul dördüncü sınıfta müzik ve hikâyelerle desteklenen ondalık kesir öğretiminin, öğrencilerin matematiğe ve müziğe yönelik
tutumlarına etkisinin incelenmesidir. Bu amaçla, dördüncü sınıf öğrencileriyle
yarı deneysel desen kullanılarak dört uygulamalı işlem yürütülmüştür. Veri toplama araçlarının bir kısmı araştırmacılar tarafından geliştirilmiş, bir kısmı ise
hazır olan araçlardan kullanılmıştır. Bu çalışma 2015-2016 eğitim-öğretim yılı
içerisinde iki devlet ilkokulunda yapılmıştır. Veri analizinde nicel ve nitel yöntemler birlikte kullanılmıştır. Uygulanan işlem sonucunda, deney gruplarının
birinde öğrencilerin müzik ve matematik tutum puanlarının arttığı, bu artışın da
istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür. Ancak yapılan işlemin deney ve
kontrol gruplarının matematik ve müzik tutum puanları arasında bir farklılığa
neden olmadığı görülmüştür. Öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre uygulanan
işlemin dersi eğlenceli ve ilgi çekici hâle getirdiği söylenebilir.