Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research, cilt.11, ss.359-373, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Bu araştırma özel yetenekli çocukların eğitimini desteklemek amacıyla ortaya koyulan uygulamalardan “Destek Eğitim
Odaları” (DEO) kurulumu ile ilgili yürütülen projenin değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda proje yürütücüleri ile odak
grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerin analizi sonucunda ortaya çıkan bulgular, proje
fikrinin ortaya çıkması, projenin amaçları, projenin uygulama süreci, plan dışı durumlar ve gözlenen eksiklikler, proje sonuçları ve daha
ileri değerlendirmeye yönelik fikirler başlıkları altında sunulmuştur. Değerlendirme çalışması sonucunda gerek hane halkının gerekse
eğitim kurumlarında görev yapmakta olan öğretmenlerin “Özel Yetenekli Öğrenciler” ve eğitimlerine ilişkin farkındalıklarının ve
kapasitelerinin artmasını sağladığı belirlenmiştir. DEO öğretmen eğitim programının ve DEO’ların kullanımına ilişkin değerlendirme
faaliyetlerinin belirlenmesi eksik olan yönler olarak tespit edilmiştir.