Türk eğitim sisteminde sivil toplum kuruluşlarının konumları ve işlevlerine yönelik STK yöneticilerinin görüşleri


Karataş İ. H.

ELEKTRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, cilt.12, ss.63-87, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

  • Cilt numarası: 12 Konu: 45
  • Basım Tarihi: 2013
  • Dergi Adı: ELEKTRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
  • Sayfa Sayısı: ss.63-87

Özet

Sivil toplum kurulusları (STK) son yıllarda sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasal alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da oldukça etkin rol almaya baslamıslardır. Bu çalısmada Türk eğitim sisteminde STK’xxların konumları ve islevlerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıstır. Bu amaçla eğitim alanında ulusal ölçekte faaliyet

gösteren önde gelen 32 STK’xxnın yöneticisi ile yarı yapılandırılmıs mülakatlar yapılmıstır. Verilerin

çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden “kategorisel analiz” kullanılmıstır. (1) Eğitim ve eğitimli insan algısı, (2) Türk eğitim sistemi algısı, (3) STK algısı, (4) devletle iliskiler, (5) toplumla iliskiler, (5) diğer STK’xxlarla iliskiler, (6) uluslar arası kurum ve kuruluslarla iliskiler ve (7) gelecek perspektifi kategorilerinde analiz edilen

veriler sonucunda STK’xxların eğitim alanında “bilgi”, “uzmanlık” ve “deneyim” eksiklikleri olmasına rağmen çok hızlı bir öğrenme ve gelisme süreci içinde oldukları devlet, toplum, diğer STK’xxlar ve uluslar arası kurumlarla

iliskilerde çesitli sorunlarla karsılastıkları ve iliskilerinde temkinli davrandıkları ve fakat gelecekten oldukça umutlu oldukları bulgulanmıstır.