Kastamonu Education Journal, vol.26, no.4, pp.1167-1177, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Bu derleme çalışması, karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının gelişimini
incelemeyi ve bu araştırmaların güncel doğasını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
Bu amaca ulaşmak için öncelikle karşılaştırma araştırmalarının genel özellikleri
ve var oluş sebepleri tartışılmış; eğitim araştırmalarında ‘karşılaştırma’ teriminin
epistemolojik dayanakları ele alınmıştır. Ardından bir disiplin olarak karşılaştırmalı
eğitimin tarihsel süreçte edindiği -etkileri halen sürmekte olan- amaçları ve
işlevleri dönemsel olarak incelenmiştir. Son olarak, güncel karşılaştırmalı eğitim
araştırmalarını şekillendiren kavramlar, birbirleri ile olan ilişkileri bağlamında
değerlendirilmiştir.