The Development of Comparative Education Research in the West


Creative Commons License

Öksüz Gül F.

Kastamonu Education Journal, vol.26, no.4, pp.1167-1177, 2018 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 26 Issue: 4
  • Publication Date: 2018
  • Doi Number: 10.24106/kefdergi.434149
  • Journal Name: Kastamonu Education Journal
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.1167-1177

Abstract

Bu derleme çalışması, karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının gelişimini incelemeyi ve bu araştırmaların güncel doğasını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için öncelikle karşılaştırma araştırmalarının genel özellikleri ve var oluş sebepleri tartışılmış; eğitim araştırmalarında ‘karşılaştırma’ teriminin epistemolojik dayanakları ele alınmıştır. Ardından bir disiplin olarak karşılaştırmalı eğitimin tarihsel süreçte edindiği -etkileri halen sürmekte olan- amaçları ve işlevleri dönemsel olarak incelenmiştir. Son olarak, güncel karşılaştırmalı eğitim araştırmalarını şekillendiren kavramlar, birbirleri ile olan ilişkileri bağlamında değerlendirilmiştir.