Uluslararası Bilişim Kongresi, Batman, Turkey, 17 - 19 February 2022, pp.372-380
The progress in information and communication technologies (ICT), employees with
advanced mobile devices and computers, due to the limitation of personal usage of corporate devices,
and employees` demand to carry out their corporate operations from their own devices revealed the
concept of Bring Your Own Device (BYOD). Since the BYOD concept has been adopted in institutions,
it increases productivity, improves the employee experience, and has cost reduction effects. The remote
working culture has been extended after Covid 19 and is becoming a norm that supports the BYOD
concept. This study aims to discuss and clarify the effects of the management of the BYOD concept on
IT, the legal challenges, the opportunities it creates for institutions, and the possible threats for the
business models with the light of literature.
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki ilerleme ile çalışanların gelişmiş mobil cihaz ve bilgisayarlara
sahip olması ve kurumsal işlemlerini bu cihazlardan yürütme talepleri, aynı zamanda kurum
cihazlarının kişisel kullanımı sınırlandırması ve kişisel kullanıma alan bırakmaması literatürde Kendi
Cihazını Getir (KCG) kavramı olarak tanımlanan Bring Your Own Device (BYOD) eğilimini ortaya
çıkarmıştır. Bu eğilim, işletmelerde verimliliği artırması, çalışan deneyimini iyileştirmesi aynı zamanda
maliyet düşürücü etkilerinin olması dolayısıyla benimsenmeye başlanmıştır. Covid 19 sırasında ve
sonrasında uzaktan çalışma kültürünün yaygınlaşması ve bir norm olmaya başlaması KCG kavramının
etkinliğini arttırmış ve gelecekte bu konsepti işletmelerde destekler bir niteliğe dönüştürmüştür. Bu
çalışmanın amacı, KCG kavramının işletmelerde yönetimini, BT hizmet modelleri üzerindeki etkilerini,
bu konudaki yasal zorlukları, işletmeler için yarattığı fırsatları, tehditleri ve getirdiği zorlukları
literatürde yapılmış çalışmalar ışığında tartışmaktır.