Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.6, no.1, pp.68-92, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışmanın amacı, teknoloji destekli öğretimin teorik farkındalığa etkisini, yükseköğretim
matematiğinin önemli teoremlerinden biri olan Analizin Temel Teoremi (ATT) bağlamında değerlendirmektir.
Çoklu yöntem modeline göre yapılandırılan araştırmada, bir öğretim deneyinin etkililiği nitel veri toplama
süreçleri üzerinden, var olan durum ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Bir devlet üniversitesinin
ilköğretim matematik öğretmenliği 2. sınıf programına kayıtlı olan 84 öğrencisi yansız atama ile iki eşit gruba
ayrılmış; bu işlem sonucunda deney grubunda Bilgisayar Cebiri Sistemi (BCS) destekli yaklaşım, kontrol
grubunda ise geleneksel yaklaşım takip edilerek öğretim süreci yürütülmüştür. Öğretim süreci öncesi ve
sonrasında uygulanan testler ile öğrenim girdi ve çıktıları değerlendirilmiş; sürecin katılımcı gözüyle
değerlendirilmesi için görüşme bulgularından yararlanılmıştır. Bulgular, uygulama öncesine kıyasla deney
grubundaki öğrencilerin ATT’nin gerek ve yeter şartlarını dikkate alarak integral hesabı gerçekleştirdiğini
göstermiştir. Kontrol grubundaki öğrenciler, ATT’yi teorik olarak ifade edebilmelerine karşın, teorik bilgilerin
gerekliliklerini çözüm sürecine yansıtamamışlardır. Çalışma sonuçları, sürecin sadece analitik değil aynı
zamanda görsel çözümler ile desteklendiği durumlarda, öğrencilerin daha yüksek teorik farkındalığa sahip
olabileceğini göstermiştir