in: Turizm İşletmeciliği, Pazarlaması ve Ekonomisi, Dr. Şahin Karabulut, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.215-233, 2021
Turizm sektörü, ziyaretçilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve
destinasyonlardaki sürdürülebilirliği arttırmak için yeni fırsatlar
sunmaktadır. İnsanlar bilinmeyen tarihi ve coğrafi bölgeleri dolaşarak
izlenimlerini ve yorumlarını sosyal medya platformlarında paylaşmaktadırlar. Sosyal
medyanın gelişimi kullanıcıların bilgi, ürün ve hizmetleri arama,
değerlendirme, üretme, satın alma ve tüketme şekillerinde olduğu kadar
turistlerin davranış modellerinde de değişiklikler meydana getirmiştir. Bu
çalışmanın amacı sosyal medyanın turist davranışları üzerindeki etkisini ortaya
koymaktır. Araştırmalar neticesinde sosyal medya platformlarında kullanıcılar
tarafından oluşturulan içeriklerin turistler üzerinde motivasyonel bir faktör
olarak turistin karar verme sürecini etkilediği belirtilmiştir.