Biyografi
Doç. Dr. Mehmet Boyacı, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik programında 2007 yılında lisans eğitimi tamamladı. Araştırmacı yüksek lisans ve doktorasını da Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında sırasıyla 2010 yılında Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve 2015 Hacettepe Üniversitesi’nde tamamladı. Çalışma hayatına 2007 yılında Sivas "Hacı Mehmet Sabancı Lisesinde" psikolojik danışman olarak başlayan araştırmacı 2007-2016 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda farklı eğitim kademelerinde psikolojik danışman olarak görev yaptı. 2016 yılında Gazi Üniversitesinde araştırma görevlisi ve 2017 yılında İstanbul Medeniyet Üniversitesinde yardımcı doçent olarak görev yapan araştırmacı, halen İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık anabilim dalında öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. "OECD Study on Social and Emotional Skills" ve “Improving the Professional Competence and Increasing the Social Development of Prison Staff” gibi AB destekli uluslar arası projelerde görev alan araştırmacının ilgi duyduğu çalışma konuları arasında aile danışmanlığı, okul psikolojik danışmanlığı, pozitif psikoloji ve kariyer danışmanlığı bulunmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2011 - 2015
2011 - 2015Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Psikolojik Danışma ve Rehberlik A.B.D., Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Psikolojik Danışma ve Rehberlik A.B.D., Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik A.B.D., Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Hoşgörü Eğilimi Geliştirme Programının Etkililiği: Hoşgörü Eğiliminin Geliştirilmesi ve Zorbalığın Önlenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Psikolojik Danışma Ve Rehberlik
2010
2010Yüksek Lisans
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN TEMEL YETENEK DÜZEYLERİ İLE BİLİŞÖTESİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Psikolojik Danışma Ve Rehberlik
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Deneysel Psikoloji, Sosyal Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Eğitim Bilimleri, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Eğitimin Psikolojik Temelleri
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç.Dr.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr.Öğr.Üyesi
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2016 - 2017
2016 - 2017Araştırma Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İnsan Gelişimi ve Eğitimi A.B.D.
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi A.B.D.
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2018
2018Grit as a predictor of depression, anxiety and stress among university students: a structural equation modeling
Ozhan M. B. , BOYACI M.
ANADOLU PSIKIYATRI DERGISI-ANATOLIAN JOURNAL OF PSYCHIATRY, cilt.19, sa.4, ss.370-376, 2018 (SCI İndekslerine Giren Dergi)
2018
2018The Role of Hope and Family Relations of School Burnout among Secondary School Students: A Structural Equation Modeling
BOYACI M. , ÖZHAN M. B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, cilt.43, sa.195, ss.137-150, 2018 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2017
2017Effect of the Tolerance Tendency Enhancement Program to 5th Grade Students Tolerance and Bullying Level
BOYACI M. , Ersever O. G.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, cilt.42, sa.189, ss.167-182, 2017 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020ÖĞRETMEN ÖRGÜTSEL KİMLİK ALGISI ÖLÇEĞİ’NİN (ÖÖKAÖ) GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Tabak H., Boyacı M.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.52, sa.52, ss.96-117, 2020 (Hakemli Üniversite Dergisi)
2020
2020Üniversite Öğrencilerinde Kariyer Geleceğinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Pozitiflik
Akyol E. Y. , Boyacı M.
PDR Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, cilt.10, sa.57, ss.297-320, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2019
2019The Role of Self-Esteem in Predicting Pedagogical Formation Students’ Career Adaptabilities
Boyacı M.
International Journal of Contemporary Educational Research, cilt.6, sa.2, ss.205-214, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2019
2019ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İYİ OLUŞ DÜZEYLERİNİN PERMA MODELİNE GÖRE YORDANMASI: SOSYAL DESTEK VE POZİTİFLİĞİN ROLÜ
Boyacı M.
Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.3, sa.2, ss.109-116, 2019 (Hakemli Üniversite Dergisi)
2019
2019Internet Addiction Research in Turkey: A Content Analysis Study
BOYACI M.
ADDICTA-THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS, cilt.6, sa.3, ss.777-795, 2019 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2018
2018Benliğin Farklılaşması Envanteri Kısa Formunun (BFE-KF) Türkçe ’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Sarıkaya Y., Boyacı M. , İlhan T., Aldemir A.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.7, sa.2, ss.365-380, 2018 (Hakemli Üniversite Dergisi)
2016
2016Bilişsel Davranışçı Terapi Yaklaşımının Film Analizi Yöntemiyle İncelenmesi
Boyacı M. , İlhan T.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.12, sa.2, ss.734-746, 2016 (Hakemli Üniversite Dergisi)
2016
2016PSİKOEĞİTSEL MÜDAHALE PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ (60-72 AY) ÇOCUKLARIN SALDIRGAN DAVRANIŞLARINA ETKİSİ
Boyacı M.
Journal of Turkish Studies, cilt.11, sa.3, ss.573-588, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016Using exercises to cope with the transference in the process of group counseling
Boyacı M.
International Journal of Human Sciences, cilt.13, sa.1, ss.1780-1785, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019Positivity and Tolerance as Predictors of Loneliness in University Students.
Boyacı M.
IX. International Congress on Psychological Counseling and Guidance in Higher Education, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, cilt.1, sa.1, ss.298-305
2018
2018Counseling Self-Efficacy Perceptions of Psychological Counselor Candidates: A Mixed Method Study.
Boyacı M.
20th International Congress on Psychological Counseling and Guidance, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.83-84
2018
2018Cognitive Flexibility And Positivity As Predictors Of Career Future In University Students
Akyol E. Y. , Boyacı M.
20th International Congress on Psychological Counseling and Guidance, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.367-368
2018
2018Türkiye’de Psikolojik Danışman Eğitimi ve Karşılaşılan Sorunlar: Güncel Bir Durum Değerlendirmesi
Boyacı M.
ERPA International Congresses on Education 2018, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, cilt.1, sa.1, ss.335-340
2018
2018Öğretmen adaylarının kariyer uyum yeteneklerinin incelenmesi
Boyacı M.
ERPA International Congresses on Education 2018, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, cilt.1, sa.1, ss.162-163
2018
2018Türkiye’de İnternet Bağımlılığı Araştırmalarının Eğilimleri: Bir İçerik Analizi Çalışması.
Boyacı M.
2nd İSTANBUL BOSPHORUS INTERNATIONAL CONFERENCE ON CYBERPOLITICS AND CEYBERSECURITY, İstanbul, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2018, cilt.1, sa.1, ss.196-197
2017
2017Benliğin Ayrımlaşması Ölçeği Kısa Formunun (BAÖ-KF) Türkçe Uyarlama Çalışması: İlk Psikometrik Bulgular.
Sarıkaya Y., Boyacı M. , İlhan T., Aldemir A.
2nd Eurasian Congress of Positive Psychology, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.297-299
2017
2017The Role Of Hope and Interfamily Relationships To Predicting School Burnout On Middle School Students’
Boyacı M. , Özhan M. B.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.3268-3270
2017
2017The Effect Of Supportive and Discouraging Family Relations On Fifth Grade Middle School Students’ Tolerance Tendency
Özhan M. B. , Boyacı M.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.3023-3025
Kitap & Kitap Bölümleri
2020
2020İşbirliği ve Konsültasyon
Boyacı M.
Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Şerife Işık, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.225-243, 2020
2020
2020Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Beceriler
Boyacı M.
Erken Çocuklukta Güncel Konular, Ertan Görgü,Türker Sezer, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.297-313, 2020
2019
2019Benliğin Gelişimine İlişkin Güncel Yaklaşımlar
Boyacı M.
Benliğin İnşası Gelişimsel ve Sosyokültürel Temeller, Mehmet Kandemir,Caner Çetiner, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-28, 2019
2017
2017Psychological Resilience
Boyacı M.
The Professional and Social Development of Prison Staff, Tahsin İhan,Fatih Yılmaz,Kerem Kılıçer,Erdal Şenocak, Editör, EOS Basım Yayım Organizasyon, Ankara, ss.197-222, 2017
2017
2017Kişilik ve Değerler
Boyacı M.
Örgütsel Davranış ve Yönetimi, Servet Özdemir,Necati Cemaloğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.55-79, 2017
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 201920 Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresine Katılım Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BOYACI M. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018OECD Sosyal ve Duygusal Beceriler Çalışması
AB Destekli Diğer Projeler
Gül M. N. (Yürütücü), Boyacı M. , Akın A.
2017 - 2018
2017 - 2018Üniversite Öğrencilerinin Uyum Düzeylerinin Psikolojik Belirtiler ve Benliğin Ayrışması Açısından İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
İlhan T.(Yürütücü), Boyacı M. , Sarıkaya Y.
2015 - 2017
2015 - 2017