Publications & Works

Articles Published in Journals That Entered SCI, SSCI and AHCI Indexes

Analyzing the Relationships between Preschool Children’s Play Skills and Their Social Competence and Emotion Regulation Skills

Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, vol.20, no.3, pp.243-257, 2018 (Journal Indexed in SSCI) Creative Commons License Sustainable Development

Articles Published in Other Journals

A comparison of Turkish and South Korean preschool children’s gender self-concepts

International Electronic Journal of Elementary Education, vol.13, pp.107-115, 2020 (Refereed Journals of Other Institutions) Creative Commons License identifier

Analysing the relationship between pre-service preschool teachers’ self-leadership skills and motivation to teach

Cypriot Journal of Educational Sciences, vol.15, no.1, pp.95-103, 2020 (Refereed Journals of Other Institutions) Creative Commons License

Analyzing the Views of Mothers on Reading and Buying Books for Their Preschool Children

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.3, pp.741-759, 2019 (National Refreed University Journal) Creative Commons License Sustainable Development

Social-Emotional Assessment/Evaluation Measure (SEAM): Turkish Adaptation Study for Children 48-66 Months

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.3, pp.74-87, 2018 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

VALIDITY AND RELIABILITY STUDY OF TURKISH FORM OF PRESCHOOL COMPETITION QUESTIONNAIRE

Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.4, no.10, pp.59-71, 2017 (Other Refereed National Journals) Creative Commons License

ANALYZING PRESCHOOL CHILDREN’S PERSPECTIVES RELATED TO THEIR EVERYDAY LIVES AT PRESCHOOL

Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, vol.4, no.35, pp.375-389, 2016 (Other Refereed National Journals) Creative Commons License Sustainable Development

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

Analyzing the relationship between pre- service preschool teachers’ self-leadership skills and motivation to teach

XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Rome, Italy, 1 - 04 September 2016, pp.182-183

Analyzing gender and age differences in preschool children’s gender self-concepts

XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Rome, Italy, 1 - 04 September 2016, pp.154-155

Kaza geliyorum demez! Çocuklarımızı kazalara karşı koruyup yardım edebiliyor muyuz?

1. Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresİ, Kocaeli, Turkey, 14 - 15 April 2016, pp.246-260

Okul Öncesi Sosyal-Duygusal Değerlendirme Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması

4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 2 - 05 September 2015, pp.121

Gender self-concepts of Turkish 5-6- year-old preschool girls

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Sankt-Peterburg, Russia, 11 - 14 September 2014, pp.1

Books & Book Chapters

Psikolojik dayanıklılığın geliştirilmesi

in: Çocuk ve psikolojik dayanıklılık , Alev Önder,Hülya Gülay Ogelman, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.133-171, 2020

Erken çocukluk döneminde motivasyon

in: Eğitimde motivasyon: Kuramsal arka plan, gelişimsel dönemler ve öğrenme-öğretme, Ömer Avcı,Emine Ayyıldız, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.108-129, 2020

Oyun temelli değerlendirme

in: Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme , Alev Önder,Hande Arslan Çiftçi, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.2-26, 2020

Oyun nedir?

in: Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme , Alev Önder,Hande Arslan Çiftçi, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.299-312, 2020

Erken çocukluk döneminde fen eğitimi ve önemi

in: Erken çocukluk döneminde fen eğitimi , Berrin Akman,Gülden Uyanık,Tülin Güler Yıldız, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.1-21, 2019

Gelişimsel değerlendirmeye genel bakış

in: Gelişimsel değerlendirme, Pınar Bayhan, Editor, Hedef Yayıncılık, Ankara, pp.12-26, 2018

Slovakya

in: Dünyada erken çocukluk eğitimi , Yasemin Aydoğan, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.411-422, 2017

Okul öncesi eğitimde sınıf yönetimi

in: Okul öncesi eğitime giriş , Gülden Uyanık, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.149-166, 2016

Gender self concepts of Turkish 5-6- year-old preschool girls

in: Contemporary Approaches in Education, Kevin Norley,Mehmet Ali İçbay,Hasan Arslan, Editor, Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt, pp.451-461, 2015

Okul öncesi liderlikte karar verme, problem çözme, çatışma yönetimi ve iletişim

in: Okul öncesi eğitimde yönetim ve liderlik , Rengin Zembat, Editor, Hedef Yayıncılık, Ankara, pp.96-116, 2015