Genel Bilgiler

Biyografi

İstanbul’un Fatih semtinde dünyaya geldim ve Fatih Kıztaşında büyüdüm.  Oruçgazi İlköğretim Okulunu bitirdikten sonra 1992-1996 yılları arasında Çapa Anadolu Öğretmen Lisesinde eğitimime devam ettim. 1996 senesinde İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimini kazanarak 2000 senesinde aynı bölümden mezun oldum. 2005 senesinde Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Dil (İngilizce) Öğretimi Tezli Yüksek Lisans programından “İlköğretim 1. Kademesinde Başlatılan İngilizce Öğretiminin Çocuk Gelişimi ve Eğitim Açısından İncelenmesi” başlıklı tezimle mezun oldum. Tez çalışmamın veri toplama sürecinde Şişli Terakki Vakfı Okulu ve Milli Eğitime bağlı bazı okullarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin derslerinde kayıt aldım ve öğretmenlerle görüşmeler yaptım. 2006 yılında Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dilbilim-Yabancı Dil Öğretimi programında başladığım doktora çalışmamı 2011 yılında Ortak Başvuru Metni Bağlamında Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi ve Türkiye Uygulamaları” başlıklı tez çalışması ile tamamlayarak doktor ünvanını almaya hak kazandım. Tez çalışması için Almanya Federal Cumhuriyeti, Berlin şehrinde görev yapan İngilizce öğretmenleri ile görüşmeler ve ders gözlemleri yolu ile veri topladım. Tez çalışmasının ikinci kısmı için Türkiyedeki öğretmen eğitimcilerinden bilgi ve görüş aldım. Böylece, iki ülke arasında karşılaştırmalı bir inceleme yaparak yabancı dil öğretmeni eğitimi için bir model oluşturdum.

 

Türkiye’de aldığım lisansüstü derslerden bazıları şunlardır; Exploratory Practice in Language Teaching, Discourse Analysis in Language Teaching, Approaches and Methods in Language Teaching, Research Methods in Language Teaching, Dil Öğretiminde Bireysel Farklılıklar, Dil Öğretiminde Materyal Geliştirme, Eğitimin Felsefi Temelleri, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri. University of Pennyslvania Graduate School of Education bünyesinde “Educational Linguistics”, Teresa Pica tarafından verilen “Second Language Acquisition”, “Approaches and Methods in Language Teaching” ve Nancy Hornberger tarafından verilen “Sociolinguistics in Language Teaching” derslerini almış bulunuyorum.

 

Mesleki deneyimim Dolmabahçe Sarayında gezi rehberliği ile başlamış olsa da öğretmenlik deneyimim Beşiktaş Anadolu Lisesinde bir yıl süren staj çalışması ve ardından 2000 senesinde atanmış olduğum MEB Kâtip Çelebi İlköğretim Okulunda (İstanbul) başlamıştır diyebilirim. 2002 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Bölümünün araştırma görevliliği sınavını kazanarak 2012 yılına kadar aynı üniversitenin Eğitim Fakültesinde araştırma görevlisi olarak görev yaptım.  Araştırma görevliliğinin yanı sıra “Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi”, “İkinci Dil Edinimi”, “Yabancı Dil Öğretiminde Drama”, “Materyal Gelişimi” derslerini yürüttüm. 2005-2006 öğretim yılında Fulbright bursu (FLTA) kazanarak Amerika Birleşik Devletleri, University of Pennyslvania (Ivy League) Dil Okulu (https://plc.sas.upenn.edu/) ve Ortadoğu Merkezi (https://mec.sas.upenn.edu/) bünyesinde öğretim görevlisi olarak dersler verdim ve “Yabancı Dil Olarak Türkçe” için materyaller geliştirdim. 2009-2010 senesinde Almanya Federal Cumhuriyeti, Humboldt-Universitaet zu Berlin (https://www.hu-berlin.de/de), Yabancı Diller Eğitimi Bölümünde araştırmacı olarak görev yaptım.  2012 yılında İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüne kurucu bölüm başkanı olarak yardımcı doçent ünvanı ile atandım. 2012-2013 yılları arasında Uluslar arası Ofiste görev aldım. 2014 senesine kadar üniversitenin Tıp Fakültesi ve Siyasal Bilgiler Fakültesindeki İleri İngilizce I ve II derslerini yürüttüm ve 2014-2017 yılları arasında Yabancı Diller Yüksekokulu müdürlüğü görevini üstlendim. Medeniyet Üniversitesinde lisans ve yüksek lisans düzeyinde “İletişim Teknikleri”, “Dil ve Kültür”, “Dil Öğretim Yöntem ve Yaklaşımları”, “Yabancı Dil Öğretiminde Materyal Geliştirme”, “Yabancı Dil Öğretiminde Program Geliştirme” derslerini verdim. Ayrıca, Galatasaray Üniversitesinde 2006 senesinden başlayarak ziyaretçi öğretim görevlisi olarak 2017 senesine kadar Frankofon öğrenciler için hazırlanan “Yabancı Dil Olarak Türkçe Konuşma Dersi” ve 2013-2015 seneleri arasında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Dilbilim Lisans Bölümünde “Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri”, “ Yabancı Dil Olarak Türkçe (Kuramsal)” derslerini verdim. Yıldız Teknik Üniversitesi Erasmus ve AATT (American Association of Teachers of Turkic Languages) ve Yıldız Teknik Üniversitesinin ortaklaşa düzenlediği dil öğretimi programında yabancı dil olarak Türkçe dersleri verdim. FORMASYONDA HİÇ DERS VERMEDİM! 2017-2019 yılları arasında İrlanda Cumhuriyeti, Trinity College Dublin, Eğitim Fakültesi (https://www.tcd.ie/Education/),  Eğitimde Drama bölümünde ziyaretçi öğretim görevlisi olarak “Eğitimde ve Yabancı Dil Öğretiminde Drama Kullanımı” alanında doktora sonrası araştırmalar yürüttüm. İrlanda Cumhuriyetinde gönüllü olarak Aspire, The Asperger Syndrome Association of Ireland  ve New Communities Partnership-NCP Ireland bünyesinde drama öğretmenliği yaptım.

 

 

 “Eğitimde drama ve yaratıcı drama” ile ilgili ilk kıvılcımların anaokulunda, annem ve babamın beni İBB Harbiye Sahnesinde Hazım Körmükçü’ nün kavalcı olduğu “Fareli Köyün Kavalcısı” çocuk oyununa götürmüş olmaları başladı diyebilirim. Şimdiye dek ulusal ve uluslararası, devlet ve özel sahnelerde 400’e yakın oyun seyrettim. Sahne dışındaki oyunları sayamıyorum! 2004 senesinde İngiliz Kültür Derneği (British Council) ve Southwark Playhouse tarafından İstanbul’da düzenlenen Scriptwriting”, 2004 senesinde İngiliz Kültür Derneği (British Council) tarafından düzenlenen Drama in ELT” eğitimlerini aldım. 2011 yılında Bülent Sezgin tarafından Boğaziçi Üniversitesinde verilen “Creative Drama” derslerine katıldım. 2018 ve 2019 yıllarında Trinity Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tarafından düzenlenen “Drama in Education” yoğunlaştırılmış yaz eğitimleri aldım ve eğitimler dahilinde Carmel O’Sullivan, Chris Cooper, Erika Piazzoli ve Linda Krakaur gibi drama eğitmenlerinin atölyelerine katıldım. 2012 yılında 1. Aşamaya başladığım Çağdaş Drama Derneği, İstanbul Şubesi, Yaratıcı Drama Liderliği/Eğitmenliği programının 2016 senesine kadar 2. Aşama, 3. Aşama, 4. Aşama ve 5. Aşama eğitimlerini tamamladım ve 6. Aşama raportörlük sürecimi 2020 senesinde bitirdim. 2012-2014 seneleri arasında farklı bir ekolü deneyimlemek için Oluşum Drama Enstitüsünün sunduğu Yaratıcı Drama Eğitmenliği programında 2. Aşama, 3. Aşama, 4. Aşama ve 5. Aşama eğitimlerini aldım. Bunların yanı sıra 2019 yılında Smashing Times-International Center for the Arts and Equality (Dublin,the Republic of Ireland) tarafından sunulan “Theatre for Equality” eğitimine, 2019 senesinde the Irish Association of Creative Arts and Therapists and Dance Ireland (Dublin, the Republic of Ireland) tarafından organize edilen “Writing the Language of the Body” eğitimine, 2019 senesinde The Republic of Ireland, Department of Education and Skills Ireland tarafından the Ark tiyatrosunda düzenlenen “Creative Music and Drama Using Themes from SPHE and English” yoğunlaştırılmış eğitimine, 2019 yılında National Concert Hall Ireland tarafından yürütülen “Creative Music Making for Primary Schools” eğitimine, 2018 senesinde Trinity College Dublin tarafından düzenlenen “Voice Care and Vocal Fitness” eğitimine, 2016 senesinde ÇDD Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, “Dramadan Tasarlanmış Tiyatroya” atölyesine, 2015 senesinde İlyas Odman tarafından İBB Şehir Tiyatrolarında verilen “Hareket Atölyesi” eğitimine, 2014 senesinde Propeller Tiyatrosu’nun düzenlediği “Hareket ve Algılama” eğitimine, 2014 senesinde Tom Godfrey tarafından sunulan “Whole Person Learning” atölyesine, 2013 senesinde Deste Haile tarafından verilen “Augusto Boal's the Theatre of the Oppressed” atölyesine, 2012 senesinde Mustafa Kaplan tarafından İstanbul Modernde düzenlenen“TALdans” atölyesine katıldım. Mart 2019 tarihinde Trinity College Dublin bünyesinde David Davis için Carmel O’Sullivan başkanlığında düzenlenen A Conference Exploring the Importance of the Social and Political in Young People’s Drama ‘Who am I? Who Can Tell Me Who I am?” Eğitimde Drama uluslararası kongresinin sekreteryasını üstlendim.

 

Ulusal ve uluslararası düzeyde drama lideri/eğitmeni olarak öğretmenler, öğretmen eğitimcileri, öğrenciler, veliler ve farklı meslek gruplarındaki kişilerle gönüllü olarak çeşitli yaratıcı drama atölyeleri yürütmekte, bu alanda dersler vermekte  ve akademik çalışmalar yapmaktayım.  2017’den beri Trinity College Dublin, Arts Education And Society Research Group (Aerg) üyesiyim (https://www.tcd.ie/Education/research/groups/arts/). Öğretmen adayları ile sahnelediğim kendimin yazıp yönetmiş olduğu parodilerim, oratorya çalışmalarım, performansla hikaye anlatımı ve “Ateş Böceği” isimli performansım bulunmaktadır.

 

2005-2006 yılında Fulbright Komisyonu tarafından verilen Foreign Language Teaching Assistant Program (FLTA) ve 2005 yılında British Council tarafından verilen Hornby Summer School-Preparing for Tomorrow-Initiating and Cultivating Change burslarının sahibiyim.

 

1996 senesinden beri öğrenilecek ve deneyimleyeceklerimizin çok olduğu ve hızla ilerleyen eğitimin farklı alt alanları ile ilgili yurt içi ve yurt dışında birçok eğitime katılmaktayım ve topluma hizmet faaliyetleri yürütmekteyim. Ulusal, uluslararası makaleler, bildiriler, çeviriler ve kitap bölümünden oluşan 53 yayınım bulunmaktadır. Öncelikli araştırma alanlarımı yabancı dil öğretiminde drama kullanımı, öğretmen eğitimi, yabancı dil öğretiminde materyal geliştirme, kültür eğitimi ve öğretimi, Avrupa Birliği yabancı dil öğretimi politikaları oluşturmaktadır.

 

Kurum Bilgileri

Birim
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bölüm
Yabancı Diller Eğitimi
Ana Bilim Dalı
İngiliz Dili Eğitimi

İletişim

E-posta
elif.cullen@medeniyet.edu.tr
Web Sayfası
http://aves.medeniyet.edu.tr/elifk/
İş Telefonu
+90 212 280 3834
Ofis
Kartal-Cevizli
Posta Adresi
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kartal-Cevizli